Programy UE

XXXV Kościański Koncert Noworoczny

Miejscowość: Kościan
Miejsce: KOK
Data rozpoczęcia: 2022-01-16
Data zakończenia: 2022-01-16
Organizator: KOK, UM

Serdecznie zapraszamy na XXXV Kościański Koncert Noworoczny. Wystąpi dla Państwa kwintet Stanisława Soyki, wokalisty zachwycającego swoim głosem już ponad 40 lat, artysty, który za każdym razem jest inny, wciąż nowy, a jednocześnie rozpoznawalny od pierwszych nut.

Obdarzony talentem scenicznym i charyzmą Soyka, występując z zespołem czy solo, zawsze po wejściu na scenę obejmuje całkowite panowanie nad publicznością. W jednym z licznych wywiadów artysta powiedział: „Nie gram dla fajerwerków, nie śpiewam by się popisać. Moją ambicją i pragnieniem jest, by mój śpiew, moje pieśni dodawały otuchy, podnosiły na duchu tych, którzy przychodzą mnie słuchać. Chcę by wychodzili z koncertu pogodni i umocnieni”.
Zapraszamy Państwa na niezwykły koncert, z którego dochód zostanie w całości przeznaczony na cel charytatywny.

 

Stanisław Soyka

Urodzony w 1959 roku. Śpiewać zaczął kiedy miał 7 lat udzielając się wraz z ojcem w chórze katedralnym w rodzinnych Gliwicach.  Debiutował w listopadzie 1979 recitalem muzyki bluesowej i gospel w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Śpiewał tam utwory Raya Charlesa, Carole King i Beatlesów. Zapis tego koncertu znalazł się na jego pierwszym albumie „Don’t You Cry”.

W 1981 roku ukazuje się płyta „Blublula”. Zawiera porywające wykonania takich standardów jak „I’m just a lucky so and so” D. Ellington’a czy Naima J. Coltrane’a. Całość z towarzyszeniem Tria W. Karolaka. Płyta staje się „Jazzową płyta roku ‘81” i rozchodzi się w „złotym” nakładzie. To wtedy właśnie legendarny amerykański animator i krytyk jazzowy W. Connover goszczący w Polsce podczas festiwalu Jazz Jamboree usłyszawszy Sojkę, miał powiedzieć: ten facet, to najlepiej strzeżony sekret muzyki polskiej.

W 1988 roku artysta rozpoczął długą i owocną współpracę z Januszem Yaniną Iwańskim, gitarzystą jazz-rockowej grupy Tie Break. Duet Soyka & Yanina nagrał szereg płyt (przy współudziale innych muzyków z kręgu Tie Break’u). O ich albumie „Acoustic” mówi się, że o kilka lat wyprzedził epokę nagrywania „bez prądu”. Kolejna ich płyta „Neopositive” (1992), zawiera piosenkę ,,Tolerancja", która została wylansowana na wielki przebój.


W lutym 1995 roku EMI publikuje album pt. „Retrospekcja”. Ten album to koncertowy zapis największych hitów z lat 1978 – 1994 zarejestrowanych w studio TVP Kraków – w Łęgu w kwietniu 1994 roku. „Retrospekcja” potwierdza opinię, że Stanisław Soyka potrafi uzyskać na koncertach identyczne brzmienie jak w studiu, co jest umiejętnością dostępną tylko wielkim muzykom. W nagraniu płyty udział wzięli: Janusz „Yanina” Iwański oraz formacja „Tie Break”, którą śmiało można nazwać zespołem gwiazd – od początków jej działalności w składzie pojawili się lub zagościli na dłużej m. in. Tomasz Stańko, Wojciech Waglewski, Włodzimierz Kiniorski, Mateusz i Marcin Pospieszalscy, Antoni Ziut Gralak, Wojciech Konikiewicz, Jorgos Skolias, Aleksander Korecki, Andrzej Urny, Zbigniew Wegehaupt i wielu innych znakomitych muzyków.

W czerwcu 2011 roku Artysta został uhonorowany nagrodą Grand Prix Krajowego Festiwalu Piosenki w Opolu za całokształt twórczości. Otrzymał również swoją Gwiazdę w opolskiej Alei Gwiazd.

Płyta pt. „Strug. Leśmian. Soyka” (2014 rok) to efekt spotkania dwóch osobowości muzycznych: Adama Struga i Stanisława Soyki. Dzięki fortepianowym opracowaniom Stanisława Soyki i hipnotycznemu barytonowi autora piosenek, Adama Struga, liryka Leśmiana zyskuje nowy wymiar, nie tracąc jednak pierwotnej zmysłowości i ducha.

W kwietniu 2015 Soyka zaprezentował własne interpretacje swingowych standardów z lat 30. i 40. XX wieku, głównie Duke’a Ellingtona, wydając płytę „Swing Revisited”. Album uzyskał status złotej płyty.

Jesienią 2015 roku zostaje wydana płyta Soyka & Cracow Singers „Shakespeare a cappella”. Po 20 latach od premiery „Soyka. Sonety Shakespeare”, przyszła pora na nową odsłonę sonetów. Tym razem ponadczasowe piękno poezji Mistrza ze Stratfordu powraca w opracowaniu a cappella, co z natury bliższe jest czasom Szekspira, kiedy to najważniejszym instrumentem, któremu kompozytorzy dedykowali swoje dzieła był ludzki głos. Nowa interpretacja łączy śpiew solowy w charakterze jazzowej improwizacji z klasyczną, wielogłosową sztuką wokalną prezentowaną przez zespół Cracow Singers. Autorem aranżacji jest Karol Kusz. Okładkę albumu zaprojektował Profesor Rosław Szaybo – światowej sławy polski grafik, plakacista, którego okładki płytowe przeszły do legendy.

Wciąż inny wciąż nowy a jednocześnie rozpoznawalny od pierwszych nut. Jest zwierzęciem muzycznym z charyzmą performera. Z zespołem czy solo, wkrótce po wejściu na scenę obejmuje całkowite panowanie nad publicznością. W jednym z licznych wywiadów artysta powiedział „Nie gram dla fajerwerków, nie śpiewam by się popisać. Moją ambicją i pragnieniem jest, by mój śpiew, moje pieśni dodawały otuchy, podnosiły na duchu tych, którzy przychodzą mnie słuchać. Chcę by wychodzili z koncertu pogodni i umocnieni".

 

Całkowity dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony zostanie na cel charytatywny.
Cena biletu: 15 zł.

Bilety do nabycia w KOK od 7 stycznia 2022 r., od godz. 8:00.

Uwaga! Jedna osoba może kupić maksymalnie 4 bilety.

 

Organizatorzy XXXV KOŚCIAŃSKIEGO KONCERTU NOWOROCZNEGO, uprzejmie proszą Państwa o dostosowanie się do obowiązujących zasad sanitarnych, określających limit miejsc na widowni na 30%, bez wliczania osób zaszczepionych. W związku z tym, mając na względzie bezpieczeństwo uczestników oraz obowiązujące zasady reżimu sanitarnego, przed wejściem na koncert, każda osoba zostanie poproszona o okazanie certyfikatu szczepień.
Zgodnie z nowym Rozporządzeniem, osoba uczestnicząca w koncercie ma obowiązek okazania certyfikatu, w przeciwnym razie będzie traktowana jako osoba niezaszczepiona.
Przepraszamy za niedogodności, ale na organizatorach spoczywa obowiązek przekazania Państwu tej informacji i jedynie proszenia o zrozumienie.
Przypominamy, iż w trakcie koncertu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.
Dziękujemy za przestrzeganie zasad i współpracę, która ułatwi sprawną organizację koncertu.